Ett personligt varumärke på topp kan vara en människa på väg mot botten…
Som coach delar jag människors faktiska verklighet och inte den vi försöker upprätthålla i sociala medier. Verkligheten bortom “det personliga varumärket”…
Jag vill att varenda människa som läser detta ska påminna sig om att den faktiska verkligheten för de allra flesta ser väldigt annorlunda ut än den som fyller våra flöden. Jag lovar att de mest “lyckade” personerna också ibland känner sig ensamma, vilse, misslyckade, otillräckliga, omotiverade, odisciplinerade. Och att de tampas med väldigt mycket mer vardagsproblem än flödena ger sken av.
När människor kommer till mig har de ofta upprätthållit en fasad så länge att det inte vet vilka de är. Inte heller vad de vill eller vad de känner. Det personliga varumärket kanske är på topp men människan bakom djupdyker mot botten. Rädslan att inte vara relevant, uppskattad och få en uppsjö av likes har blivit ett olidligt ok att bära.
Därför, till dig som läser detta, det är inte så vackert som det ser ut! Andra människor är inte mycket lyckligare eller bättre. Vi lever i ett samhälle präglat av många ytliga beröringspunkter men ytterst få djupa. Många av oss riskerar att drunkna i vår jakt på det perfekta “personliga varumärket” och kanske är dags att snarare börja bygga oss utifrån vårt mänskliga än strategiska värde?!